Sunnere mat

Proteinrundstykker

  • Publisert: 16.08.2016, 08:00
  • Kategori: Gjærbakst, brød og rundstykker
  • Det er snart skolestart, og hva er vel bedre å fylle matboksen med en litt skikkelig saftig og god hjemmebakst? Disse proteinrike rundstykkene slenger du raskt sammen. Det eneste utstyret du trenger er en stavmikser.

    Oppskriften gir 8 rundstykker

    • 2 egg
    • 250g cottage cheese
    • 250g havregryn 
    • 1,5 ts bakepulver
    • En klype havsalt 

    Forvarm ovnen til 200 grader. Kjør alle ingrediensene sammen med en stavmikser. Bruk to spiseskjeer eller hendene til å forme åtte rundstykker av deigen. Klem dem gjerne litt flate før steking. Rundstykkene stedes på midterste rille i ca. 20 minutter, og avkjøles på rist.

    Hvis du ikke spiser alle rundstykkene samme dag, så frys dem gjerne ned. Hvis du skal bruke dem i nisteboksen er det lurt å ta dem opp litt før du skal smøre matpakken, slik at de rekker å tine akkurat nok til at du får delt dem med en skarp kniv. Ha på ønsket pålegg mens de fortsatt er frosne, og de vil smake som ferske når det er tid for lunsj! 



    #proteinrundstykker #niste #lunsjtips #rundstykker #mat #godtno

  • Publisert: 16.08.2016, 08:00
  • Kategori: Gjærbakst, brød og rundstykker
  • 1 kommentarer
  • Én kommentar

    Henriette Celin

    16.08.2016 kl.09:06

    De virker så gode. Ser mange lager lignende ^^

    Skriv en ny kommentar

    hits